Elever med svag teoretisk begåvning

Författare: Gunilla Carlsson Kendall
Publicerad: 2015-08-15
Antal sidor: 64

Det finns en stor variation i förmågan att tänka abstrakt och teoretiskt och detta påverkar hur lätt och snabbt elever kan ta till sig kunskap. Kraven på denna förmåga har ökat mycket, både i skolan och i arbetslivet. Alla elever har inte samma förutsättningar från början – men de måste ändå få samma möjlighet att utvecklas så bra som möjligt. För att kunna ge alla möjligheter att utvecklas är det viktigt att förstå elevens förutsättningar och kunna ge stöd utifrån behov. Boken tar upp hur svårigheterna kan te sig, vad man kan göra för att stötta eleverna och tänka på i undervisningen.

Beställ boken hos Natur och Kultur »

Aktuellt

Griffiths och SON – på distans

Nya datum för våren 2021! På grund av pågående epidemi erbjuds utbildning i Griffiths III och SON-R på distans. Kurserna ges via Zoom och antalet deltagare är begränsat. Kurserna är praktiskt inriktade och vänder sig till er som vill komma in i hur materialet ska ges...

läs mer

Podcast: David och Bo pratar pedagogik

Psykologerna David Edfelt och Bo Hejlskov Elvén pratar om pedagogik, skolan, förskolan, föräldraskap, barnuppfostran, LSS, npf, psykologi och inte minst lågaffektivt bemötande.

läs mer